lauantai 4. syyskuuta 2010

3 días en la casa

Viime tiistaina oli siis toka koulupaiva ja se meni jo paljon paremmin kun eka! Luokkakaverit tuli juttelee mulle ja kyselee kaikkea, millasta on Suomessa ja puhuppa suomee :D sitte ne oli innokkaita kuulemaan millasta on asua yksin ja etta taalla ei ois puhettakaan muuttaa niin nuorena yksin! Teeks saa ite ruuat ja siivoot?!! haha no onhan se aika SIISTIA :D

No kouluaineet on sitten ihan tosi ihmeellisia. Jotain ihme bisnesta ja aivan kummallisia tietokonejuttuja ! oon ihan pihalla siela tunneilla ku en ees ymmarra mika aine on kyseessa. sitte en tajua mita opettaja selittaa niin voin sanoa etta hieman tylsaa meinas olla valilla. Siskolla loppuki vahan myohemmin koulu niin menin joittenki mun luokkalaisten kans shellille juttelee ja hengailee! ne pyys mua joku kerta niitten kans syomaan asadoa, eli sellasta barbeque lihhaa!



No sitten illalla mun kurkkukipu paheni ja muutenki tuli tosi kippee olo ! Onneks perheen isa on laakari niin se sitte tuli tarkistaa tarttenko antibioottia tai jtn. No en onneks sitte tarttenu muutaku sarkylaaketta ja lepoa, jota laakari-iska sitten maaras kerrala 3 paivaa, eli ei koulua!
Sisko ja iska sitten lahti siita kaymaan kaupassa ja ku ne tuli takasi niin ne toi mulle lahjan! sellasen pannan ja korvikset! olin silleen etta voi kun sulosta. On naa kylla ihania taala :)

Keskiviikkona sitten herasin joskus 12 aikaan ja siskoki oli viela kotona! olin silleen mita saa taala niin se vaan etta jain tanne kotia sun kans ku oot kippee! :D
No sitten naa paivat tassa on menny konneela ja TV:n eessa. On ollu kylla melko tylsaa ja peppuki ihan puutunu istumisesta! viela torstaina kurkkukipu vaan paheni mutta nyt oon jo aika terve onneksi!
Sain myos aitilta sopon lahjan :D taalla nimittain pietaan kenkia jalassa sisalla ja maa en oo siihen oikeen tottunu niin maa oon sukat jalassa! se sitten osti mulle tommoset koiratossut ettei jalat jaady :)) haha sopoa!


No tassa kippeena ollessa on kylla tullu valilla semmonen aaah ahistaa-olo ku on tottunu aika paljon tekemaan yksin asioita ja Kuopiossaki niin jos olin kippee niin piti itekseen parjata! niin nytten ku naa tyyliin laittaa mulle kuumemittarinki kainaloon ku aattelee etten itte ossaaa! AAAAAAhhhh! no mutta pittaa yrittaa olla muka kiltti ja ottaa apu vastaan ku hyvaahan naa vaan tarkottaa.

Siskoki sitten tuli kippeeks tassa pari paivaa sitten ja me ollaan taala sitten yhessa sairastettu. Ja hitto oon syony ihan koko ajan! Oon varmaan kaks kertaa isompi ku meen takasi Suomeen. Ku on tylsaa ja kattoo vaikka telkkaria niin dulce de leche houkuttelee uhkaavasti jaakaapissa :D sitten on ihan pakko vahan napsia jotaki... hmm liian vaarallista!

Niiin ja eilen hahaha ! tilattiin sushia ja en oo ikina syony sita ku vasta n.4 kuukautta sitten oon vasta alkanu saaha syya kalaa! olin sitten vahan silleen varovainen ja mietin kahesti uskallanko syya sita. sitten selitin siina siskolle, etta voin kuolla jos syon jotaki mille oon allerginen niin se meni ihan paniikkiin ja alko melkeen marisee. sitten se vaan oli silleen etta apua maa kuolen jos saa saat jonku kohtauksen :D olin silleen etta ei hattaa en maa kuole!
mutta sushi oli ihan hyvvaa !


Mutta onneks nyt oon jo aikalailla parantunu. Missasin viime keskiviikkona sen tangotunnin niin tanaan on sitten eka tunti! vitsi ihan huippua! haluan paasta vahan liikkumaan ja tanssimaan ku viime tanssitunnista onki aikaa! HUiii vahan jannittaa menna itekseen sinne. Kirjotan sitten myohemmin miten se meni...

Niiin ja huomenna lahetaan siskon ja AFS tyyppien kans San Rafaeliin kylailee yhelle toiselle vaihtarille joka on saksasta! :) sinne on joku 3h ajomatka ja taalta Mendozasta lahtee jonku verran porukkaa.. Ihan huippua varmasti tulee ku syodaan asadoa ja juuaan matea! Tannaan saatetaan siskon kans menna tanssimaan mutta ei passaa olla liian myohaan etta jaksaa herata aamulla! eika varsinkaa palelluttaa ittea! :o en jaksa taas olla kolmee paivaa pois koulusta !

Mutta naita ootellessa ja ihana olla taas hengissa! :))

un beso Marika

6 kommenttia:

  1. inana perhe. jaa sua kohdellaa vissii ku kakaraa sielä :D huomaa taas ettei itellä riittäis kärsivällisyys jos kuumemittaria tungettas väkisilä :D mietin vaa että puhuks sää niile kirjakielisuomea vai selitäks sää niile kemiks kaikki :DD

    VastaaPoista
  2. Hei,

    hienoa, että olet parantunut. Sairaana ei ole kiva olla :-(

    Kirjottelit aikaisemmin, että kulttuurieroja on paljon ja tuo "hoivaaminen ja paapominen" taitaa olla myös yksi niitä. Voihan olla, että totut ja tykästyt siihen vujoden aikana niin hyvin, että oikein kaipaat/vaadit sitä sitten täällä Suomessa :-D

    Mun piti tsekata googlesta toi dulce de leche ja vaikuttaa vaarallisen hyvältä! Painahan mieleesi hyviä "ohjeita" mihin kaikkeen sitä voi käyttää :-D

    Mukavaa matkaa San Rafaeliin! Sekä hauskaa tanssituntia :-)

    Halauksin
    Haukiputaan poppoo

    VastaaPoista
  3. Siustahan kehkeytyy siellä semmonen kulinaristi, että tuottaa vuoden päästä vaikeuksia löytää sopiva ruokapaikka ;) Mahtavaa!! Oot uskaltautut shusiakin maistamaan. NAM!
    <3:lla äiti

    VastaaPoista
  4. haha, kon luin tätä niin olin vaan et mitä hittoa, KALAA!?? vau muru, oon aika tosi ylpee susta :)) me pakotetaan sut sit syömään tonnikalaa ja uunilohta täällä :DD tiiäks älyttiin muuten vasta vähän aikaa sitten sanoa sinne keittiöön, et niiden ei tarvii tehdä sulle ruokaa vuoteen. On vaan naurettu kon dieettiosastolla on aina marika-astia! Hups :DD sit ne oli vaan tosi ärtyneitä ja maris jotain et kiva kun näistäkin ilmotetaan ja blaa blaa :DD nauratti ne! Ja nam, vähän toi dulce de leche kuulostaa aivan taivaalliselta! (mäkin googletin) sittenko tuut takaisin niin saat opettaa tekeen sitä :DD moikkamoi ja pusuja ja haleja <3 terveisin ystäväsi Ulrika

    VastaaPoista
  5. Hihii, kuulostaa mainiolta! Mariannen kanssa vaan tuli ihan hirveen haikee olo ku nähtiin se sulle tarkoitettu ruoka siellä. :/ Hirmuinen ikävä, ja heei ihanaa lukee tätä sun blogia kun tää on niin jotenkin elävä ja tulee ihan sellanen olo että me oltais mukana sun riennoissa. (: JAtka kirjoittelua, tämä piristää päivääni, ja HAA, minä teen Ullet ja googletan myös...! (: Adios, Tuire

    VastaaPoista
  6. Oi kuulostaa ihanalta ja huolehtivalta perheeltä, hei kaikkea hyvää sulle Marika sinne! <3

    VastaaPoista