tiistai 25. toukokuuta 2010

Extraño Cuba


Onkin jo vierähtäny aikaa ku oon viimeks kirjottanu. Joku ois varmasti jo ihan silmät kiiluen halunnu lukkee mun vaihtovuosihehkutusta. Minä se ossaan hyvin keksiä asiaa ihan tyhjästäki, ku ei ole kuulunu mitään uutta AFS:ltä, eli vielä perhetietoa odotellessa. Voin sanoa kanssaihmisilleni, että on tosi rasittava vaihe tämä odottaminen.

Niinkuin viimeksi mainihin, niin olin viime viikonloppuna Kemissä ja oli ihan mukava nähä kaikkia vanhoja ystäviä ja tuttuja. Viikonloppu venähti maanantain puolellekkin. Mikä lusmu minustaki on tullu, ku tolleen vaan olen koulusta pois. No oli sille kuitenkin syynsä...
... olin nimittäin entisen tanssikouluni "kevätjuhlassa" Fiesta Cubanassa, joksi sitä kutsutaan. Tanssin siis kuubalaisia tansseja (salsa, reggaeton, rumba..) ja menetin kuubalaiselle
tanssikulttuurille sydämeni jo 10-vuotiaana.
Me käytiin mun isosiskon kans tanssimatkalla Kuubassa, kun olin 8. luokalla ja se reissu oli aivan mahatava ja unohtumaton kokemus. Menen tosiaankin sinne uuestaan heti kun on mahollista.<3

Muutenkin tanssiminen ja etenkin mun tanssinopettaja on vaikuttanu mun nykyseen elämään ihan tosi paljon. Esimerkiksi olin paljon ujompi ennen kuin menin tanssitunneille ja sieltä sain rohkeutta ja opin tuntemaan itseänikin paljon paremmin. Ja ne jotka tietää millaista esim. reggaeton on, niin voi arvata, että se ainakin on vaikuttanut tähän rohkeuspuoleen ;) Mutta siis joo. Nykyisessä opiskelupaikassakin oon tanssin takia, tanssilukiossa siis, ja oon tykänny ihan sikana. En ois kyllä vaihtoonkaan hakenu varmastikkaan jos en olisi ikinä tanssia alottanu. Hain ensin Dominikaaniseen tasavaltaan, mutta minua ei sinne huolittu, vaan kysyttiin, että kävisikö Argentiina. Tottahantoki! Ei kun vain argentiinalaista tangoa opettelemaan. Ehkä tämän pitkän infon jälkeen myös blogikuvani selveni monelle.

Asiasta kylmägeeliin olen tässä yrittänyt valmistautua tulevaa koeviikkoa varten, aika heikolla menestyksellä kylläkin! Oon niin mielissäni kun on vaan ennää koeviikko ja sitten voin sanoa hyvästit melko pitkäksikin aikaa niin ihanalle Musiikkilukiolle ja sen ihmisille. No siis siitä en ole tietenkään niin ilonen, että ihmiset jää tänne, mutta koulun unohtaminen vähäksi aikaa ei tuota vaikeuksia. :D Ei sillä, voi olla melko vaikeaa ens vuonna tehä nuo kaikki samat asiat espanjaks ja ihan randomilla, mutta täytyy yrittää! toivottavasti ne antaa hieman armoa..

Mutta onneks pian on KESÄLOMA! Kyllä kun kovasti pinnistelee niin ehkä nää 86 päivää jaksaa jotenki oottaa :DD<3

3 kommenttia:

  1. Hei! Itse aloitin tänä keväänä Arkku tango kurssin ja on ollut todella hienoa ja opettelu jatkuu...Kumpa joskus pääsisi Argentiinaan tanssimaan!

    VastaaPoista
  2. Kiitos vain! Juttelin just tuossa hostsiskon kans niin se sano että perheen äiti on hommannu jo mut jonnekki tango tunneille :)) ihan huippua!

    VastaaPoista